Distribuie acum!

Importul de mere în România a avut un trend ascendent între 2014-2016 și o scădere în următorii doi ani, cu 25% mai puțin în 2018 decât în 2017, datorită creșterii producției interne și a presiunii exercitate de producătorii români.

 

Perioada cu cele mai mari importuri este ianuarie-mai, când oferta internă este scăzută.

Cel mai ridicat preț anul trecut a fost la final de mai, de 738 euro/tonă, iar în 2017 de 565 euro/tonă în luna iunie. Prețul merelor poloneze a variat între 292 euro/tona în luna noiembrie și 686 euro/tonă în mai.

Pentru  această toamnă, conform estimărilor celor de la WAPA  (Asociația mondială a producătorilor de mere și pere), producția a scăzut cu aproape 20% față de anul trecut și cu 11% față de media ultimilor 5 ani. Pentru Europa s-a estimat un total producție în 2018/2019  de 12.611.000 tone, din care: 11.861.000 este producție UE 28.

Top 5 UE privind suprafața de mere: Polonia, Italia, România, Franța, Germania.

Ca evoluție a suprafeței, între 2012 și 2017, livezilor de mere au crescut cu aproape 24.000 ha în țările Uniunii. Cea mai mare extindere a fost în Polonia : 17.700 ha (+12%), urmată de Italia cu 3.600 ha (+7%) și România cu 3.800 ha (+12%).

Preferințele consumatorilor de mere, în funcție de regiuni:

  • mere pentru desert destinate piețelor din Europa și America: fruct mare, aspect și formă atrăgătoare, monocrom, textură fină, pulpă suculentă, gust dulce-aromat, echilibrat, păstrare bună (tip: ‘Golden Delicious’, ‘Red Delicious’, ‘Jonagold’ și mutantele lor, unele clone colorate de ‘Gala’), precum și soiuri noi ameliorate (ex. ‘Cameo’, ‘Gold Chief’);
  • mere cu gust răcoritor pentru piața europeană centrală și de nord: suculență, aciditate, aspect atrăgător, mărime și formă corespunzătoare, mono sau bicolore, cu pulpa moale sau compactă: ‘Elstar’ și mutantele lui, ‘Coxˋs Orange Pippin’, ‘Boskoop’, ‘Gloster’, ‘Granny Smith’;
  • mere de desert pentru piața din Asia: gust dulce, aciditate slabă, fermitate ridicată, suculentă și bună capacitate de păstrare, (piețele din Japonia, China și Korea). Acest standard este îndeplinit de soiul ‘Fuji’ și mutantele sale, care, deși nu au aspect comercial (epiderma bi sau tricoloră), câștigă prin mărime, consistență, crocanță, suculentă, savoare și capacitate bună de păstrare;
  • mere de calitate superioară, cu formă și culoare deosebită, raport excelent între fermitate și suculență, dulci, dar și cu un conținut ridicat în acizi: ‘Braeburn’, ‘Pink Lady®
  • Cripps Pink’, ‘Honeycrunch, Honeycrisp’, ‘Ambrosia’, ‘Jazz Scifresh’,  ‘Pacific Rose, Sciros’ multe dintre ele cunoscute sub formula generică ”soiuri de club”.

Mai multe date de piață vor fi discutate în cadrul evenimentului din 15 Octombrie, ce se va desfășura în intervalul 10.30 – 14.00 la Cerasus Grup Cotnari.

Vor susține prezentări:

  • Lucian Florea, Președinte Asociație Fruleg
  • Bogdan Băianu, Manager Cersus Grup Cotnari  și gazda evenimentului
  • Aurel Tănase, OIPA Prod Com
  • Reprezentanți ai AMRCR, Asociatia Marilor Retele Comerciale din România

Pentru înscriere la evenimentul din 15 octombrie, vă rugăm să confirmați participarea  la adresa office@tmtpr.ro. Toți invitații prezenți vor primi GRATUIT analiza de piață realizată de echipa Agrotrends.

Mulțumim partenerilor noștri Corteva Agriscience, Bayer, ICL, FMC, Nufarm și Systec Agripack.


Distribuie acum!