Distribuie acum!

Lansarea Ghidului AGROTRENDS 2019 ”Mărul în economia României” a avut loc în cadrul unui eveniment desfașurat în livada Cerasus Grup Cotnari și a adus în atenția participanților informații despre topurile de suprafața și producție dar și tendințele în cultura mărului pe piața națională și europeană.

Ghidul a fost distribuit GRATUIT în format print tuturor participanților la eveniment și include informații precum:

  • Date macroeconomice de piață la nivel național și european
  • Informații despre sursele de finanțare ale livezilor și asigurări în pomicultură
  • Modele de bună practică din țară și din Europa – dosar de fermier
  • Tendințe în producție, procesare, vânzare, ambalare fructe proaspete
  • Soiuri românești, soiuri certificate la nivel UE și festivaluri europene dedicate Mărului

La întâlnirea din ferma Cerasus Grup, alături de  mari cultivatori din zona Moldovei (printre care: Mere de Itești , Ferma Mărul de Aur, Ferma Almaviva, Cooperativa Livezile Fălticeni, AlexAgro, Vinifruct Copou etc), au fost toți actorii din lanțul de producție: furnizori de produse și servicii dedicate culturii mărului, companii de produse de protecția plantelor și fertilizanți, reprezentanti ai retailului modern, presă de specialitate, reprezentanti ai formelor asociative.

Evenimentul a inclus prezentări de soluții tehnice și dezbateri pe trei direcții principale: producția, procesarea-ambalare și modalități de promovare și vânzare. La final cultivatorii au vizitat livada din localitatea Deleni, livadă superintensivă de măr, cireș și prun. Vizita s-a încheiat cu un un tur al depozitului și al liniilor de procesare – ambalare a merelor.

Ne dorim să fim cât mai aproape de fermier, investim în cercetare și dezvoltare pentru a putea să venim în întâmpinarea acestora cu soluții eficiente care să răspundă noilor directive europene referitoare la tratamentele verzi de protecția plantelor. Vom participa la cât mai multe astfel de evenimente și vom mări echipa dedicată culturilor speciale. În plus, ne-am propus ca în fiecare an să aducem pe piață 10 produse noi pentru horticultură. Avem deja anul acesta trei astfel de produse inovatoare: fungicidul Zorvec și insecticidele Delegate și Closer, a subliniat Ciprian Păcuraru, reprezentantul Corteva.

Corteva Agriscience este rezultatul fuziunii a trei mari companii: Pioneer, DowAgrosciences și Dupont, cu o istorie de peste 400 de ani însumați.

În magazinele din vestul Europei, brandurile producătorilor sunt foarte importante și au început să conteze în decizia de cumpărare. Același lucru l-am făcut și noi – am creat un brand, am început să investim în promovare, atât  online și offline. Am ales să dăm personalitate fructelor, să le facem ”umane”, să fie prietenoase, cu un desen simplu și amuzant. Investiți în brandurile proprii, să nu fim doar o masă de producători, ci să avem identitate de produs, de zonă, a spus Bogdan Băianu, manager Cerasus Grup Cotnari.

Grupul a fost înființat în anul 2006 ca urmare a nevoii producătorilor din bazinul pomicol din zona Cotnari de a se asocia pentru o valorificare mai bună a fructelor sub brandul Panere. Cele aproximativ 111 ha de plantatii pomicole moderne plasează Cerasus Grup Cotnari în topul producătorilor de fructe din România.

O altă voce cunoscută a fost cea a lui Lucian Florea, președinte Asociația Fruleg, care a insistat asupra motivelor pentru care pomicultorii ar trebui să lucreze mai unit:

Ne plângem că avem subvenție mică, ne plângem că nu avem produse, că nu ne primesc supermarketurile etc, dar ne plângem doar noi între noi. Dacă nu reușim să trecem de stadiul de a ne plânge și să trecem mai departe nu vom ieși din situația acesta. Azi am primit o lecție de marketing și promovare. Noi știm să producem fructe foarte gustoase, dar dacă nu știm să le promovăm, le vom mânca tot noi. Trebuie să formăm asociații, să plătim oameni care să scrie legi și să facă promovare”, a fost apelul său către colegi.

Aceeași idee a susținut-o și Aurel Tănase, președinte OIPA Legume-Frcte, care a subliniat necesitatea asocierii pentru a putea oferi cantitate mare și calitate uniformă pieții, pentru a putea influența luarea unor decizii care privesc direct sectorul horticol, pentru a putea promova produsele naționale pe plan intern și extern.

La ora actuală nu funcționăm și nu înțelegem ce trebuie. Dacă nu vom acționa și nu vom gândi grupat, consecințele vor fi foarte grele. Voi propune viitorului ministru ca să nu se mai poată depune cereri la APIA fără o recomandare de la o asociație, organizație, cooperativă etc. Așa putem să dirijăm o activitate  care acum este haotică. Așa putem ști cine ce produce.

CLICK AICI PENTRU GALERIA FOTO A EVENIMENTULUI

AGROtrends este o platformă dezvoltată de agenția TMT PR, ce conține resurse utile antreprenorilor din mediul rural, ghiduri si analize realizate în cadrul unor echipe de lucru relevante pentru fiecare ediție în parte, vectori de referiță, implicați la rândul lor în dezvoltarea mediului rural și a creșterii competitivității producătorilor din România.

DESCARCA GRATUIT GHIDUL ”Mărul în economia României” AICI


Distribuie acum!