Distribuie acum!

Ne dorim să aducem mai aproape producătorul local de orășeni, ajutându-l cu ajutorul unei aplicații mobile să-și eficientizeze timpul de pregătire și livrare a comenzilor – Roxana Bitoleanu, Co-fondator Taraba Virtuală.

 

 

 

Care este profilul producătorului partener în Taraba Virtuală și care este profilul clientului final. Cum convingeți aceste publicuri țintă?

Taraba Virtuală caută producători de orice produse alimentare, atât timp cât ele sunt produse local. Ne dorim să încurajăm producția locală, micile afaceri de acest tip. Producătorii își doresc să petreacă mai mult timp fie îngrijindu-se de produse, fie cu familia, însă nu au resursele tehnice de a economisi timp. Clienții nostri sunt în general mămici care preferă să petreacă timp cu copilul, dar să aibă siguranța unor alimente proaspete și sănătoase. Ele de altfel sunt și cei mai aprigi critici ai nostri și cu ajutorul lor, dar și în urma opiniilor producătorilor, am reușit să îmbunătățim constant aplicația.

Care este USP-ul vostru (unique selling proposition) și cu cine concurați în piață?

Concurăm cu alte inițiative ce doresc să aducă producătorul local mai aproape de orășeni și suntem convinși că deja știți câteva dintre ele. Ce aducem noi în plus este multă tehnologie, sub “capota” unei aplicații mobile ce îi ajută pe producători să-și eficientizeze timpul cu pregătirea și livrarea comenzilor. Tot ce au nevoie este de un telefon mobil cu ajutorul căruia să răspundă la cererile clienților.

Sunt două aplicații, una pentru clienți și una pentru producători. Ele comunică între ele simplu, nefiind necesar să fie consultate constant. Clienții intră în aplicația lor și văd doar producătorii ce pot livra la adresa lor. Intră pe profilul producătorului și aleg produsele. Apoi îi cer acestuia o ofertă. Producătorul este notificat și vede toate datele despre comandă într-un singur ecran. Dacă totul este în regulă și pentru el, ii transmite clientului oferta cu o dată de livrare. Dacă și clientul este de acord, vorbim despre o comandă fermă. Astfel, în ziua livrării toate comenzile din acea zi se centralizează și aplicația îl va ajuta pe producător în pregătirea și livrarea tuturor comenzilor pe traseul cel mai scurt.

Care este valoarea unei comenzi zilnice (coșul zilnic) și unde vă propuneți să
ajungeți?

În medie, comanda pe care clienții o plasează producătorilor noștri se situează între 80 și 100 lei. Ne propunem să menținem acest prag pentru producători, astfel încât pentru ei să fie rentabil să se ocupe în continuare de grădină și de gustul produselor lor, dar să și livreze direct la ușa doritorilor.

Ce condiții de listare a producătorilor aveți? – legislativ, dar și cantități livrabile și
costuri?

Producătorii au nevoie de un atestat de producător emis de primărie pentru materie primă, iar dacă vorbim de produse procesate, e nevoie de certificatul fiscal al firmei. Aceste documente se încarcă în contul lor și pot fi consultate de către clienți în aplicația lor. Facem acest lucru pentru a crea încredere în persoana din spatele contului și în produsele sale, ce pot fi verificate. Dorința noastra este sa încurajăm producția locală. Din punct de vedere operațional, producătorii sunt liberi să-și creeze propriile reguli de funcționare. Noi, ca platformă, le oferim libertatea de a-și face singuri prețul, să își pună o taxă de livrare și județele unde pot livra. Ca să putem susține dezvoltarea aplicației, avem câteva costuri rezonabile pe care le comunicăm producătorilor ce doresc să intre pe aplicație. O dată ce se semnează un contract cu platforma, colaborarea începe.

Procentual, ce se caută mai mult produs proaspăt versus produs procesat?

Deși nu avem procente exacte, putem spune că cel mai des se căuta produse proaspete. Căutam să oferim o paletă largă de produse clienților, de la produse proaspete, crescute de natura și îngrijite de producători, până la produse procesate la fel de delicioase. Am avut surpriza să găsim produse procesate pe care nu ne-am fi gândit ca le-am putea
gusta, autentice, cum este dulceața de usturoi. Însă suntem curioși și deschiși la gusturi noi!

Cum arată top 5 produse vândute în Taraba Virtuală?

Topul produselor se schimbă de la sezon la sezon, iar în acest moment în luna mai, topul arată așa: căpșuni, cireșe, ceapă verde, ridichi și pătrunjel. În alte perioade ale anului, topul este condus de ouă, roșii, castraveți, în funcție de ceea ce ne oferă natura.

Câți producători aveți listați la momentul actual? Cine a fost primul producător intrat în Taraba Virtuală, mai este în continuare alături de voi?

În acest moment avem 35 de producători activi pe aplicație și căutam în continuare să ii primim pe aplicație, iar orășenii de lângă ei să se bucure de produse locale. Primul producator a fost Ograda lui Luca și este în continuare alături de noi, mulțumit că i-am salvat cam 4 ore de lucru pe săptămână. Cel mai mare compliment a fost ca niciodata nu s-ar mai întoarce la cum muncea înainte pentru a livra produse proaspete.

Cum se finanțează proiectul vostru, ce model de business aveți?

Pentru a putea susține dezvoltarea Taraba Virtuală, cu tot ceea ce presupune proiectul, percepem un comision din vânzări. Iar pentru a fi cu adevărat sustenabil, e necesar un număr cât mai mare de producători pe aplicație și de un număr rezonabil de comenzi ce pot fi onorate de aceștia. Din ceea ce am observat, numărul limita de comenzi ce pot fi onorate personal într-o zi de un producător este în jurul a 20-25.

Dacă ați sta masa cu fermierii români, ce sfat de business le-ați împartăşi?

Nu știm dacă suntem în măsura să oferim sfaturi, căci și noi mai avem multe lucruri de învățat. I-am ruga totuși să fie deschiși la tehnologii noi, să încerce să vadă dacă îi ajută, cum este cazul Taraba Virtuala și să nu le fie teamă de a cere ajutor. Noi suntem deschiși să îi ajutăm, să explicam cum se întâmplă lucrurile pe platformă și să progresăm împreună.


Distribuie acum!