Cum pot producătorii sa își valorifice fructele în industria patiseriei și a cofetariei? Interviu Zeelandia.

Interviu cu Stela Enache, Marketing Manager Zeelendia România, unul dintre liderii pieței românești ai producției de ingrediente de brutărie, patiserie și cofetărie, parte din grupul olandez Koninklijke Zeelandia Group.

Când s-a născut, prin câte schimbări a trecut și care este povestea mărcii pe care o reprezinți?

Brandul Zeelandia s-a născut în 1900 în provincia Zealand din Olanda, când a fost dezvoltat primul mix pentru biscuiți. Logo-ul este unul din cele mai atragătoare elemente ale identității noastre vizuale, încorporând într-o singură imagine caracterul brandului. Leul luptându-se în apele mării evidențiază valorile noastre: inventivitate, ambiție, curaj. Mai jos este evoluția logo-ului de-a lungul timpului, până la varianta pe care o folosim astăzi.


În timp, brandul a căpatat valoare, s-a extins, ajungând astăzi să fie unul din principalii jucători din lume din industria ingredientelor pentru brutării, patiserii și cofetării. În România, Zeelandia are peste 20 de ani de experiență, iar misiunea noastră constantă a fost să creem succesul clienților noștri, provocându-ne zilnic să avem o abordare diferită și inventivă a lucrurilor.

Cum arată piața din România unde sunteți poziționați: care sunt oportunitățile și tendințele legate de preț, produs, plasament și promovare?

În industria în care activăm, cea a ingredientelor pentru brutării și cofetării, competitivitatea este mare, însă piața este în creștere, ceea ce oferă oportunități pentru toți jucătorii. Există o presiune a prețului, însă în același timp există o diferențiere a produselor și a serviciilor, diferențiere care lucrează la nivel de detalii, iar pentru clienții noștri aceasta poate să facă diferența.

Ca peste tot în industria alimentară, există o tendință crescătoare a prețului, iar în ceea ce privește produsele, o tendință de diversificare care să răspundă cerințelor în creștere. Distribuția este într-un proces continuu de eficientizare care nu trebuie să afecteze, ci, din contră, să sporeasca excelența operațională. La nivel de promovare, tendințele generale sunt valabile și în piața noastră, cu accent din ce în ce mai ridicat pe experiența de brand oferită clienților noștri.

Care sunt criteriile principale pentru un producător român trebuie să le îndeplinească pentru a deveni furnizor al mărcii tale?

În general, Zeelandia preferă să lucreze cu producători autohtoni, dacă există, pe fiecare din grupele de produse cu care ne aprovizionăm. Ne uităm, evident, la certificările pe sistemele de calitate implementate, la condițiile pe care le asigură pentru transport (pentru că ne dorim livrare OTIF – on time in full), completă și la timp. Spre exemplu, la fructe congelate, urmărim să fie IQF (Individually Quick Frozen), adică congelate individual. Avem specificații tehnice foarte clare pe care le punem la dispoziția furnizorilor noștri, pentru a asigura procese simple și transparente în tranzacțiile dintre noi. De asemenea, la intervale regulate, avem acțiuni de audit și de evaluare, astfel încât să ne asigurăm că Zeelandia colaborează cu furnizori de calitate, pentru că acest lucru se transmite mai departe în produsele și serviciile noastre.

Pe lângă un canal constant de vânzare, ce alte avantaje mai are un principale un furnizor al mărcii tale?

Cred ca printre furnizorii noștri, Zeelandia este percepută ca un partener de încredere. Suntem profesioniști, cu tot ceea ce înseamnă asta: predictibilitate, transparență, exigență, responsabilitate, implicare. Zeelandia își onorează înțelegerile în termenii agreați.

Eşti om de marketing, dacă mâine te-ai aşeza la masă cu producătorii/fermierii din România ce sfat profesional le-ai împărtăşi?

Cel mai important lucru pe care îl face un om de marketing este să evalueze piața și potențialul, pentru că fără piață nu există produs, vânzare și alte lucruri pe care marketing-ul le dezvoltă. Iar această piață a produselor agricole are un potențial foarte mare în România. Este adevărat că există competitivitate, de aceea avem nevoie să învestim în tehnologii pentru a avea o ofertă atractivă. Pentru un om de marketing este ofertant să lucreze în acest domeniu pentru că produsele oferă multe variante pe partea de comunicare. Personal, nu cred în secrete ale succesului, ci în construcție consistentă, în strategie pe termen lung.

2019-01-11T11:42:19+00:00 12.iunie.2018|0 comentarii

Despre autor:

Oana este absolventă de Comunicare și Relații Publice, Universitatea București și are peste 10 ani de experiență în marketing și comunicare de tip B2B și B2C

Lasă un comentariu