In anul centenarului, Salamul de Sibiu IGP sarbatorește 130 de ani de excelenta

//In anul centenarului, Salamul de Sibiu IGP sarbatorește 130 de ani de excelenta

Salamul de Sibiu, unicul produs românesc din categoria carne procesată recunoscut în 2016 cu distincția europeană a calității IGP – Indicație Geografică Protejată, invita romanii sa ii savureze gustul autentic în cadrul unei activari organizate într-una din marele retele comerciale prezente în Romania.

Desfașurat sub sloganul „Salam de Sibiu IGP – Enjoy it from Europe ”, programul de degustare este realizat de Asociația Producătorilor de Salam de Sibiu, în parteneriat cu  Carrefour România și urmărește transmiterea directă a beneficiilor Salamului de Sibiu – calitate, gust inconfundabil și tradiție – 130 de ani de excelență, care au facut posibilă obținerea Indicației Geografice Protejată în anul 2016 (IGP).

Clienții Carrefour din Bucuresti, Brasov si Constanta vor putea descoperi în hipermarketuri, calitatea și gustul inconfundabil al Salamului de Sibiu IGP. Din 29 noiembrie 2018, timp de 2 săptămâni, în zilele de vineri și sâmbată, în hipermarketurile Carrefour din București, Brașov și Constanța, Salamul de Sibiu IGP va putea fi degustat într-un amplu program de promovare în care Asociația Producătorilor de Salam de Sibiu, alături de Carrefour Romania,  va prezenta consumatorilor beneficiile sistemului de calitate IGP pentru Salamul de Sibiu.

Campania îți propune să aducă în centrul atenției consumatorului calitatea, gustul inconfundabil al Salamului de Sibiu și tradiția acestuia dar și  creșterea încrederii consumatorilor în sistemele de calitate europene și creșterea gradului de recunoaștere a logoului IGP.

Cea mai mare atracție a programului o constituie prezentarea care va avea loc în data de 1 Decembrie în hipermarketul Carrefour Băneasa, din București, începând cu ora 12:00, unde, într-o atmosferă de sărbătoare, consumatorii sunt invitați la un dublu eveniment:  o degustare inedită a Salamului de Sibiu, dar și creionarea unui moment de istorie în care fiecare generație poate împartăși emoții, amintiri despre cel mai iubit produs din carne, apreciat de consumatorii din Romania și nu numai.

DESPRE PROGRAMUL ENJOY ITS FROM EUROPE

În perioada 2018 – 2020, salamul de Sibiu IGP va fi promovat în România, Spania şi Italia, în cadrul unui proiect finanțat cu ajutorul unui grant european de 1,5 milioane de euro. Programul se numește Enjoy! It’s from Europe – Salam de Sibiu IGP și include o serie de acțiuni menite să consolideze reputația Salamului de Sibiu, un produs blazon culinar, nelipsit de la orice masă internațională a României, cu precădere după obținerea certificării din 2016.

👉citeste interviul complet pe tema certificarii IGP

Campania de promovare are obiective deopotrivă cantitative și calitative: încurajarea consumului de salam de Sibiu, cât și modificarea obiceiurilor de consum. De anul acesta, în România, data de 1 noiembrie devine Ziua Naţională a Salamului de Sibiu.

⏩  „Asociația Producătorilor de Salam de Sibiu reprezintă, în primul rând, o garanție a faptului că pe masa consumatorilor va ajunge întotdeauna Salam de Sibiu de cea mai bună calitate. Procesul de certificare IGP nu a fost deloc ușor, dar astăzi Salamul de Sibiu stă la egalitate la masa europeană cu alte produse, dovedind încă o data, măiestria oamenilor care îl fac, precum şi calitatea excelentă a acestui produs.” declară Carmen Gavrilescu, Președintele Asociației Producătorilor de Salam de Sibiu. ⏪

Astfel, în 2018, Salamul de Sibiu a fost promovat la nivel național și internațional printr-o serie de acțiuni:
➡ Participare la Săptămâna Verde de la Berlin, ediția 91, în perioada 20 – 29 ianuarie 2017, eveniment internațional ce a reunit 380.000 de vizitatori.
➡ Participare la Alimentaria 2018 de la Barcelona, în perioada 16-19 aprilie, cel mai important târg dedicat sectorului de food, băuturi și gastronomie din Spania și din întreaga zonă mediteraneană.
➡  Participare la Terra Madre Salone del Gusto, Torino, în perioada 20-24 septembrie, cel mai mare târg mondial de vinuri şi mâncare de calitate, dedicat consolidării modelelor de producție locală, tradițională și sustenabilă.
➡ O cină cu importanți bloggeri din Italia (detalii aici)
➡ Participare la INDAGRA 2018, cel mai important eveniment agricol din România. În perioada 31 octombrie – 4 noiembrie 2018, APSS a organizat o serie de evenimente:  conferință de presă, master class de gătit, cină VIP.  Toate cele trei acțiuni îl au ca invitat special pe Chef Alex Petricean, desemnat Chef of the Year în 2018, de către prestigiosul ghid gastronomic internațional Gault & Millau.
➡ Noaptea Restaurantelor, proiect care a debutat pe 2 noiembrie 2018, şi unde împreună cu unul dintre cei mai titraţi şefi din România, APSS va demonstra că salamul de Sibiu poate depăşi nivelul de sandwich, consumat doar la micul dejun.

SALAMUL DE SIBIU – TRECUT, PREZENT ȘI VIITOR

Trecând printr-o perspectivă istorică, un articol din data de 15 iulie 2009, apărut într-un supliment la cotidianul Academia Cațavencu, a apreciat că ”Salamul de Sibiu a fost și este un blazon culinar”.  Tot în 2009, un studiu realizat sub egida Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, având ca obiect Analiza comportamentului consumatorului român de produse din carne, relevă (pag. 17) faptul că Salamul de Sibiu se află printre primele 4 (patru) produse din carne în topul preferințelor publicului, 33,1% dintre respondenți consumând în mod frecvent acest produs. În secțiunea imediat următoare (pag. 18), studiul indică Salamul de Sibiu drept exemplu de “fidelizare față de o marcă puternică, știută de mai mult timp”.

Statisticile în România indică un consum încă redus al acestui produs premium: 4 felii de salam de Sibiu anual per locuitor. Deși top of mind în mintea românilor, salamul de Sibiu rămâne un produs aspirațional, unde elementul preț influențează în mod negativ decizia de cumpărare. O tendință în creștere la nivel de consumator este modalitatea de prezentare a produsului achiziționat: feliat versus ambalat, decizia de cumpărare a produsului feliat fiind în creștere în ultimii 2 ani, de până la 40%, în retailul modern cu vitrine asistate.

Care sunt planurile APSS în viitorul apropriat: creșterea producției până la 3000 de tone în următorii 2 ani și stimularea exportului inclusiv în afara Europei, în special în zona asiatică (China, Japonia). În anul 2017, producția a fost de 2100 de tone, iar pentru 2018, sunt prognozate circa 2400. În privinţa exporturilor, salamul de Sibiu ajunge cu precădere în ţările unde sunt prezente comunități semnificative de români – Spania, Italia, Franţa, Marea Britanie, Germania – însă în cantități reduse în prezent, respectiv doar 2% din producţie.

DESPRE ASOCIATIA PRODUCATORILOR DE SALAM DE SIBIU (APSS) 

Asociația Producătorilor de Salam de Sibiu oferă produse românești din carne înregistrate cu Indicație Geografică Protejată, Salamul de Sibiu fiind un produs cu o istorie de 130 de ani.

Gustul inconfundabil al Salamului de Sibiu se obține utilizând ingrediente de cea mai bună calitate, precum carnea și slănina folosită, condimente naturale împreună cu afumarea la rece utilizând lemn din esență tare și prin cea mai lungă perioadă de maturare. Mai mult decât atât, metoda specifică de producție este cea care diferențiază produsul: rafinată de-a lungul timpului, include etape manuale care au păstrat intactă metoda de productie. Astfel, obținem un produs premium, demn de a fi expus în cadrul evenimentelor internaționale, alături de cele mai bune produse alimentare.

Pentru mai multe informații referitoare la Asociația Producătorilor de Salam de Sibiu, la membrii fondatori, legislație sau la istoria produsului, vă rugăm accesați: www.salamdesibiupgi.eu , www.salamuldesibiu.ro, https://www.facebook.com/salamdesibiupgi/ .

 

Publicat de | 2018-11-30T12:15:57+00:00 noiembrie 30th, 2018|AgriMarketing|0 comentarii

Despre autor:

Oana este absolventă de Comunicare și Relații Publice, Universitatea București și are peste 10 ani de experiență în marketing și comunicare de tip B2B și B2C

Lasă un comentariu