Loading...
Ghidurile Agrotrends 2018-09-05T11:15:58+00:00
DESCARCĂ GHID

Ediția curentă

Cum îsi vinde România productia de cirese

Puține sunt culturile care plasează România în top 10 mondial din punct de vedere al productivității, iar cireșul a reușit această performanță. Conform datelor FAO, România ocupă locul 3 la nivel european și locul 7 la nivel mondial, în ceea ce privește producția de cireșe, în anul 2016. În Uniunea Europeană, există peste 2,3 milioane de hectare de livezi, iar România ocupă locul 5, cu 6,2% din totalul suprafeței de producție din UE. Din totalul producției locale de 567.500 tone de fructe, cultura de cireș reprezintă 68.100 tone. Ghidul a fost realizat cu susținerea Patria Bank și în colaborare cu OIPA LEGUME FRUCTE. Toate datele provin din surse de referință: OIPA LEGUME FRUCTE, Eurostat, DG Agri, INS, MADR.

1. Poziția României în UE
2. Top producători de cireșe din România
3. Top 10 tări producătoare în UE
4. Piața cireșelor proaspete la nivel global
5. Date de consum și export
6. Evoluția prețurilor
7. Festivaluri europene și locale dedicate cireșelor
8. Cele 9 soiuri de cireșe certificate IGP şi DOP pe plan european
9. Exemple de soiuri autohtone
10. Două studii de caz (unul local și unul din Italia)

SUSȚINE PROIECTUL

Arhivă

DESCARCĂ GHIDUL

Cum își vinde România producția de cartof

Condiţiile din 2017 au fost în general, favorabile creşterii randamentelor la hectar. Producţia de cartofi din UE a înregistrat o creștere cu aproape 10%, iar România a ocupat locul 3 ca suprafaţă și locul 7 la producţia realizată. La nivel european, Germania este cel mai important producător (19,5% cotă de piaţă). România este cel mai important producător din estul Europei, şi al şaptelea între statele membre UE, după Belgia, cu o cotă de piaţă de aproape 5 procente. Ghidul a fost realizat în parteneriat cu Patria Bank și cu sprijinul Federația Națională Cartoful din România (FNC-R). Datele prezentate provin din surse de referință: FNC-R, INCDCSZ Brașov, Eurostat, DG Agri, INS, MADR.

  1. Date macroeconomice de piață la nivel național și european
  2. Detalii despre subventii și suport financiar, norme în vigoare pentru certificarea cartofului pentru sămânță
  3. Schema de producere a cartofilor pentru sămânță și soiuri de cartof românești cu importanță economică
  4.  Soiuri de cartofi certificate european
  5. Cele mai cunoscute festivaluri destinate cartofului
  6. Trei studii de caz (două locale și unul din Marea Britanie)
DESCARCĂ GHIDUL

Cum își vinde România producția de castraveți

Cea de-a doua ediţie a ghidurilor AGROtrends, “Cum îşi vinde România producţia de castraveţi”, aduce în atenția producătorilor date macroeconomice la nivel european, de producție, randament, consum și evoluție de prețuri, atât în spaţii protejate, cât şi în câmp deschis. Mai mult, în paginile acestei ediții aducem în prim-plan informații utile în strategia de promovare a produsului agricol, respectiv care sunt condiţiile optime de depozitare sau valorile nutriţionale ale castraveţilor, care sunt tendinţele pieţei, sau care sunt acele produse certificate pe plan european. Agroghidul digital interactiv “Cum îşi vinde România producţia de castraveţi” conţine și un Top al producătorilor europeni de castraveţi, cei mai importanţi producători români de castraveţi, precum şi informaţii despre festivalurile care se desfăşoară în Europa pentru a celebra cultivarea castraveţilor.

  1. Date macroeconomice de piață la nivel european
  2. Potențialul de dezvoltare în producția națională de castravete și campionii României
  3. Descrierea soiurilor românești
  4.  Soiuri de castraveți certificate european
  5. Cultivarea castraveților în câmp deschis și spații protejate
  6. Cele mai cunoscute festivaluri europene destinate castraveților
DESCARCĂ GHIDUL

Ce profit aduce cultura roşiei în România

Primul ghid al seriei AGROtrends – “Ce profit aduce cultura roşiei în României” – oferă, informaţii de actualitate despre potenţialul de dezvoltare al pieţei cultivării roşiilor pe plan national şi European. În această ediție veți găsi atât date despre soiurile româneşti de tomate, cât şi despre cele certificate la nivel european, precum şi cele mai importante festivaluri de pe acest continent în cadrul cărora sunt celebrate roşiile şi care reprezintă oportunităţi de afaceri pentru comunităţile locale. Celelalte capitole din cadrul acestui ghid digital interactiv, care se doreşte a fi, deopotrivă, o sursă utilă de informare, cât şi un instrument de marketing, fac referire la consumul intern şi beneficiile roşiilor, importurile şi exporturile de tomate sau procesare. Producătorii de tomate au, de asemenea, la dispoziţie, date despre cultivarea roşiilor în spaţii protejate şi solarii de la surse autorizate din domeniu , dar şi informaţii despre Programul pentru Tomate desfăsurat de Ministerul Agriculturii din România.

  1. Date macroeconomice de piață la nivel european
  2. Potențialul de dezvoltare în producția națională de tomate
  3. Balanța importuri versus exporturi
  4. Descrierea soiurilor românești
  5. Evoluția prețurilor la tomate
  6. Subvenții și alte tipuri de sprijin financiar în producția tomatelor
  7.  Testimoniale ai celor mai 30 importanți producători pe piața din România