Share now!

Un raport recent al Comisiei Europene ce conține previziuni pe termen scurt de evoluție a pieței agricole arată că Uniunea Europeană este casa a 23 de milioane de vaci, iar laptele este cea mai importantă marfă agricolă produsă pe continent – reprezentând aproximativ 15% din întreaga producție agricolă. Țări precum Olanda, Germania, Franța, Italia și Polonia domină în această piață, iar pentru perioada 2017 / 2018 se estimează încă un val de creștere a producțiilor, cele mai semnificative fiind estimate pentru brânză și

 

Analiști ai politicilor europene de dezvoltare rurală au tras un semnal de alarmă și anunță o schimbare majoră de paradigmă de la Fermierul Producător la Fermierul Antreprenor. Agri-antreprenorii inovează, folosesc cele mai noi tehnologii pentru a-și îmbunătăți randamentul și calitatea producției, dezvoltă și livrează produse cu valoare adăugată mare.

Cum poate marketing-ul să te ajute să comunici unicitatea fermei tale?

În ferma din Dortmund Germania vacile ascultă muzică simfonică pentru stimularea producției. Agenția de creație Jung von Matt Germania, a creat un produs pe baza acestei povești. Concert Milk (laptele de la concert) Dortmund Germania este un exemplu de cum poți crește prețul laptelui cu ajutorul unui concept de marketing inteligent.

 

Milk Nature Rusia este un alt model de promovare a unicității laptelui produs în ferma ta.

  

Bani disponibili pentru fermierii antreprenori!

Măsura 4.2. oferă sprijin pentru investiții în prelucrarea/ comercializarea și/ sau dezvoltarea de produse agricole cu scopul realizării de investiții corporale și necorporale pentru procesarea și MARKETINGUL produselor agricole inclusiv lapte şi produse lactate. Un studiu realizat de Institutul de Marketing Alimentar şi Asociaţia Producătorilor Alimentari arată că tendința de consum a crescut în favoarea produselor cu “mai puţine ingrediente, cât mai puțin procesate şi care să nu conțină nimic artificial” (42%).

Cum sunt influențate opțiunile alimentare ale consumatorilor de astăzi?

Consumatorii de astăzi au o sete mai mare de cunoaştere decât generaţiile anterioare şi pun mai mare accent pe verificarea provenienței și a etichetei produsului. Nu există nici o îndoială că ecuaţia valorilor de consum s-a schimbat, iar gustul, preţul şi comoditatea reprezintă acum doar fundaţia ce necesită mobilizarea unor valori aflate în curs de dezvoltare. Atenţia consumatorilor va fi câştigată de acele branduri care vor reuşi să furnizeze informaţiile pe care aceştia le caută- sunt de părere autorii studiului. O acțiune a Ministerului Agriculturii va asigura până în anul 2019 aderarea la sistemele de calitate europene a unui număr de aproximativ 20 de produse dintre care amintim: Telemea de Vaideeni, judeţ Vâlcea, Telemea de Sibiu, Brânză de burduf de Bran, Brânza de Gulianca. În prezent, România are înregistrate ca indicații geografice patru produse alimentare din cadrul produselor lactate doar Telemea de Ibănești (DOP), iar Cașcavalul de Săveni (IGP) se află în analiză la Bruxelles pentru obținerea de indicații geografice protejate Vânzarea directă către clienţi este o opţiune bună. Este o modalitate mai avantajoasă de a vinde şi a putea fi plătit mai repede în acest fel, dar este nevoie de mai mult timp pentru a valorifica producţia.


Share now!